5 tips voor een beter 2022

We zijn alweer aangekomen aan de laatste maand van het jaar, wat vliegt de tijd toch snel! Ik kijk alvast uit naar een gezellig eindejaar met veel warme momenten, maar ik blik ook graag al even vooruit op het nieuwe jaar met vijf tips voor een beter 2022.


1. Batch je taken


Batchen betekent dat je al je taken in blokken plant. Je voegt gelijkaardige taken samen en voert deze op één moment uit. Zo ben je minder snel afgeleid en werk je met meer focus. Op die manier verhoog je je productiviteit en werk je een pak efficiënter.


2. Ga aan de slag met trajecten


Wil je dat je klanten écht aan de slag gaan met hun huid of haar of eventueels zelfs met hun probleemvoeten- of nagels? Stel hen dan zeker een traject voor. Op die manier sluiten ze een deal met jou om binnen een bepaalde periode terug te komen. Daarnaast voeren ze de verzorging uit die jij hen voorstelt en kopen ze de gepaste producten bij jou aan. Jij geeft hen hiervoor een cadeau in de vorm van een product of een korting. Of je het traject in één keer aanrekent of in verschillende keren is volledig aan jou. Zorg er natuurlijk wel voor dat je het cadeau pas op het einde van het traject geeft. Werk ook zeker met een overeenkomst, zodat je zeker bent dat je klanten tot het einde van het traject blijven opdagen en niet wegblijven van zodra ze hun korting ontvangen hebben.


3. Noteer je ideale week


Stel jezelf even enkele vragen zoals: ‘wanneer wil ik sporten?’ en ‘wanneer wil ik tijd voor mezelf nemen?’. Blokkeer deze blokken in je agenda, zodat je hier zeker geen klanten kan inplannen. Op die manier kan je volledig werken volgens de manier die jij voor ogen hebt.


4. Kijk naar de toekomst


Waar wil je met je zaak naartoe? Vaak zijn we te veel bezig met hoe onze zaak er op dit moment uitziet, maar belangrijker is om je af te vragen hoe je wil dat je bedrijf er binnen vijf jaar uitziet. Maak nu al enkele aanpassingen in functie van dat toekomstbeeld. Geen droom is te groot, zolang je er maar voor wil werken!

5. Maak een kwartaal- of jaarplanning


Door een kwartaal- of zelfs jaarplanning te maken, weet je altijd perfect wat je precies moet doen.Plan je promoties in, bekijk wanneer je het best een nieuw product of een nieuwe dienst lanceert en reken uit wanneer je hierover moet beginnen communiceren. Bij een lancering leg je ook al meteen de periodes vast waarin klanten kunnen kopen en noteer je telkens per lancering hoeveel je eraan wil verdienen.



Kan je wel wat extra hulp gebruiken bij het maken van zo’n planning?

Dan kan ik jou daar zeker bij helpen. Stuur mij een mailtje en dan gaan we samen aan de slag!





22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven