Vijf tips voor een vlotte heropstart!

Eindelijk kwam het verlossende nieuws dat je vanaf maandag 1 maart opnieuw je salon mag openen. Maar hoe bereid jij je voor op die heropstart na vier maanden sluiting? Ik geef je graag enkele praktische tips mee!

Het is ontzettend belangrijk om steeds bezig te blijven. Tijdens de verplichte sluiting was ik elke dag in de weer met bijleren, pakketten maken en het onderhouden van mijn marketing. Nu we opnieuw klanten mogen verwelkomen, is het belangrijk dat we die andere zaken niet laten verwateren.


1) Blijf inzetten op sociale media


Waarschijnlijk heb je de laatste maanden veel meer tijd in je sociale media gestoken en ben je er zo in geslaagd om je online verkoop op te krikken. Door jouw posts in te plannen, blijft het voor jou haalbaar om op regelmatige basis online zichtbaar te zijn. Door sociale media correct in te zetten zal je in staat zijn om elke maand extra verkoop en dus extra omzet te genereren.


2) Durf ‘nee’ zeggen


Laat je niet verleiden om extra uren te draaien omdat je vier maanden gesloten was. Dat zorgt voor extra druk, vermoeidheid en de kans dat je al na een korte periode geen energie meer over hebt. Als je nu jouw grenzen bewaakt en je strikt aan je openingsuren houdt door ‘nee’ te durven zeggen tegen je klanten, zal je jezelf nadien dankbaar zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat je hierdoor klanten zal verliezen, want enkel zo krijgen zij de beste versie van jezelf en de beste resultaten. Hou ook steeds je toekomstvisie in je achterhoofd. Weet je nu al dat je binnen drie jaar elke dag om 18 uur wil sluiten? Dan ben je beter om je klanten daar nu al gewoon aan te maken. Zo verlies je geen klanten en omzet op de dag dat je daar effectief voor kiest.


3) Verkopen, verkopen, verkopen!


De vier maanden verplichte sluiting zorgden waarschijnlijk voor een serieuze hap uit je budget. Wil je je rekening op een snelle manier weer spijzen? Dan moet je zoveel mogelijk proberen verkopen. Je diensten zijn je inkomsten, de verkoop van producten is een mooie extra. Je hoeft nooit schrik te hebben om jouw klanten iets aan te bevelen.


4) Herbekijk je aanbod


Zijn er behandelingen die je niet zo graag doet, die niet goed verdienen of die niet veel gevraagd worden? Denk dan eens goed na of je deze behandelingen niet beter uit je aanbod zou weghalen. Het heeft geen zin om een behandeling aan te bieden waar je zelf een vervelend gevoel bij hebt of waarvan je de producten die je ervoor nodig hebt steeds moet weggooien.

5) Geniet!


Je kon vier maanden lang je passie niet uitvoeren, dus geniet ervan dat dit nu opnieuw mogelijk is. Maak je niet te druk in de maatregelen, maar pas ze goed toe. Maak je geen zorgen in klanten die liever nog even willen wachten, die komen wel terug. Laat niet alles aan je voorbijgaan door de drukte, maar geniet van de klanten die langskomen en de behandelingen die je kan uitvoeren!


Ik wens jou een ongelooflijk goede en leuke heropstart. Geniet er met volle teugen van, want je hebt het verdiend!





P.S. Wil jij graag hulp bij het uitwerken van jouw strategie, het inzetten van je sociale media of het boosten van je verkoop? Schrijf je dan in voor mijn Instagramcursus of volg een coaching bij mij, zo ben je weer helemaal mee!

7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven